مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی
نوشته شده توسط : ساحل
مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی :

این روزها مردم بیش از هر سررسید دیگری، به فروشگاه های اینترنتی علاقه نشانه می دهند، از خرید کفش گرفته لغایت بلیط هواپیما. اندیشه می کنید علت چیست؟ فروشگاه اینترنتی ، چه مزایایی داشته که ملت به آن علاقه نشانه داده اند؟ ایا در کنار این مزایا، خرید آنلاین معایب و مشکلاتی هم دارد؟ الی با اخطار خرید کنید.

ابتدا به سراغ این مزایا می رویم، مزایایی که یک فروشگاه اینترنتی را از یک فروشگاه خیابانی متمایز می کند.

داشتن فروشگاه اینترنتی و خرید فروشگاه اینترنتی مناسب امروزه به گرد از ترندهای مهم انواع صنایع تبدیل شده است. یکی از مهمترین دلایلی که امروزه هر صنعتی را به سمت فضای اینترنتی متمایل می کند، کاهش هزینه های تغییر ناپذیر و افزایش شمار مشتریان آن ها در این محیط‌ است. به انگیزه حذف محدودیت جغرافیایی در دستیابی مشتریان از اقصی نقاط مملکت به خدمات و محصولات شما با به کارگیری اینترنت، شما را در معرض دیدن مشتریان خفته بیشتری پیمان می دهد. داشتن یک فروشگاه آنلاین امروزه پیشه سختی نیست. با استفاده از یک نرم افزار فروشگاه ساز این پیشه به راحتی برای شما امکان پذیر خواهد بود. انواع گوناگون نرم انگیزه ها فروشگاه اینترنتی برای راحتی بدست کمپانی های مختلفی ارائه می شود.

ماژول های مختلف موجود در این سیستم ها به مشتریان کمک می کند با آسودگی اکثریت نسبت به فروشگاه حضوری، خرید خویش را سپریدن دهند. این نرم افزارها و راحتی کار با آن ها جذابیت داشتن کسب و کار آنلاین را برای انواع صنایع اغلب نموده است. گرد از مهمترین کارهایی که این نرم ابزارها برای شما سپریدن می دهند، اتوماتیک کردن پروسه فروش شما است. به صورتی که در تمام ساعات شبانه روز، می توانید پروسه سفارش گیری از مشتری را بدون دربایستن به صرف نیروی انسانی سپریدن دهید. خودکار کردن فروش از مهمترین مزایای داشتن یک سایت فروشگاه اینترنتی است. البته سؤالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است: چرا باید کمپانی سُنتی خودم را به شرکت اینترنتی تبدیل کنم؟

ابتدا، فرمان دهید مطلبی را صریح کنیم. در این مطلب، منظور ما از «شرکت سنتی»، شرکتی است که در مکانی فیزیکی واقع شده و فروشش یا از طریق حضور مشتریان صورت می‌گیرد یا از راه ایمیل و تلفن. در کل، هدف ما شرکتی است که فروش اینترنتی ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد این شرکت‌ها کاسته شده و به شرکت‌های اینترنتی اضافه می‌شود.

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کاری هستید، حتما خیلی درباره‌ی مزایای تبدیل کسب‌و‌کار خویش به سوداگری اینترنتی شنیده‌اید. احتمالاً این کار به عقیده خیلی از کسان خطرناک یا پیچیده باشد. ولی فواید زیادی در فروش یا بازرگانی الکترونیکی هستی دارد. در ادامه‌ی نوشتار به چند مورد از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

1. راحتی باورنکردنی در یک فروشگاه اینترنتی:

در مقایسه با یک فروشگاه سنتی که تنها در ساعات مشخصی می توانید از آن خرید کنید، خرید آنلاین، یعنی هر زمان از روز و شب که قصد خرید داشتید، به راحتی به یک فروشگاه یا سایت فروشگاهی مراجعه کنید، چرخی بزنید، گزینش کنید و بعد هم به راحتی خرید کنید.این برای مادرانی که فرزند شیرخوار دارند، نسوان باردار، در شرایط نامساعد هوا و در ضمن برای کسانی که محدودیت موعد دارند یک گزینه آرمانی به حساب می آید. به همین دلیل است که استفاده از یک فروشگاه ساز آنلاین، زیاد باره استقبال صنایع گوناگون واقع شده است.

درخواست اطلاعات کامل نرم افزار

2. سنجش بها ها:

به راحتی می توانید از یک فروشگاه آنلاین به فروشگاه آنلاین دیگر، بروید، چرخی بزنید، بها ها را مقایسه کنید و جنس مورد بیچارگی خویش را برگزیدن کنید. برای اینکار حتی می توانید از نرم انگیزه ها فروشگاه ساز آنلاین، یا دیگر نرم افزارهای مربوطه که برای سنجش قیمتها فرآوری شده اند هم استفاده کنید. معمولا فروشگاه های اینترنتی برای حفظ مشتری های خود، تخفیف های نکویی در شرایط و فراخور ها در عقیده می گیرند. با عضویت در خبرنامه های این فروشگاه ها می توانید از تخفیف های اخص اطلاع پیدا کنید. پیاده سازی تمام این موارد با ساخت فروشگاه اینترنتی باره پسند مشتریان نهفته بستگی سر راست دارد.

3. حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکت‌تان ارائه می‌دهد
فقط همین دلیل می‌تواند برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وب‌سایت، تارنگار یا هر گونه حضور اینترنتی، مشتریان نمی‌توانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، کوشش می‌کنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.

4. برگزیدن بی محدودیت:

فضای یک فروشگاه سنتی، هر چه قدر هم که وسیع باشد، اندک است. بنابراین شمار محصولات اندک است، ولی در یک فروشگاه اینترنتی، گزینش های زیادی وجود دارد. حتی اگر شما محصول باره نظر خود را در یک فروشگاه پیدا نکردید، به راحتی می توانید با یک کلیک به فروشگاه دیگری راز بزنید.

5. دسترسی به نظرات مصرف کننده ها:

شما می توانید به راحتی در بخش نظرات، توضیحات دیگر مصرف کننده ها و مشتری ها را در باره یک فرآورده بخوانید و آگاهانه تصمیم گیری کنید.

6. صرفه جویی در زمان:

با خرید از یک فروشگاه اینترنتی شما ناچار نیستید سررسید زیادی را در ترافیک و شلوغی شهر سپری کنید، بلکه بدون هیچ کاستن وقتی، در کمترین موعد ممکن مایجتاج خویش را تهیه می کنید. البته در امان پایدار گذاشتن از آلودگی هوا را هم به لیست اضافه کنید.

همین اکنون که آزمون کنید

فروشگاه اینترنتی

شکل 1 : فروشگاه اینترنتی

اما در کناره این مزایا، بیایید نگاهی هم به دشواری ها احتمالی یک فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین داشته باشیم.

7. دسترسی به خدمات کمپانی شما ۲۴ ساعته می‌شود

با اینکه خیلی از فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این شغل برای خیلی از کسب‌و‌کارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این پیشه بدون اینترنت نشدنی-ناشدنی است. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما سوددهی داشته باشد.

8. می‌توانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید
اینترنت به شما این امکان را می‌دهد الی به سؤالات مشتریان استجابت دهید، وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به دشواری ها مشتریان بررسی کنید. همه‌ی این کارها بدون کاستن وقت انجام می‌شوند. فقط بس است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای اخذ پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها بازگردانیدن دهید. با این کار، نه تنها در وقت خویش صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه می‌دهید. مشتریان معمولا تعقیب اطلاعات خاصی می‌گردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو تقسیم بخش می‌شود:

اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری پیش از خرید
حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند
شما می‌توانید با ایجاد وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن دربایستن دارند، صحیح موقعی که به آن دربایستن دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل دشواری ها کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

9. برای راه‌اندازی استارتاپ، هزینه‌ی اقلیت لازم دارید
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، ناچیز بودن هزینه‌‌ی ساخت آن است. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پیشه پیچیده و پرهزینه ای نیست. نیازی به خرید ملک، اتومبیل و ابزارها اداری نیست و تنها به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایت‌ فروشگاهی خود را حاضر کرده و کسب‌و‌کارتان را به فضای آنلاین منتقل کنید. اگر پیشتر شرکتی سنتی داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر سپریدن شود. شما به فروش همان محصولات پیشین که به اندازه‌ی کافی هم از آن در گزین کردن دارید، پیوسته می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان‌تان می‌شود.

شما می‌توانید با هزینه‌ی خیلی کمی وب‌سایتی طراحی و راه‌اندازی کنید.

10. در فروشگاه اینترنتی تمام فاصله‌ها از بین می‌روند
فروشگاه اینترنتی

شکل 2 : راحتی خریدار در فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی این است که فاصله‌‌ها را از میانی برمی‌دارد. فاصله‌ی مشتریان الی فروشگاه شما تنها به اندازه‌ی یک کلیک است. از راه اینترنت شما می‌توانید با مشتریان در تماس باشید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و مشکلات‌شان را حل کنید. از کل مهم‌تر اینکه، می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را آشکارا گرفتن کنید.

11. می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید، کار کنید
دوست ندارید زمستان در هوای سرد یا به خاطر آلودگی هوا از خانه خارج شوید؟ آیا از حرارت و نم در شهر خویش کلافه شده‌اید؟ کسب‌و‌کار اینترنتی شما را از قید‌و‌بند محیط‌ آزاد می‌کند و این امکان را برای‌‌تان فراهم می‌آورد که هر جا راحت هستید پیشه کنید. الی زمانی که بستگی اینترنتیِ احسان دارید، می‌توانید هر جایی از دنیا که برادر دارید زندگی کرده و کسب‌و‌کارتان را مدیریت کنید. خیلی از ملت در یک قاره زندگی می‌کنند اما انبار کالاهایشان در قاره‌ی دیگری است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما دستور می‌دهد کسب‌و‌کارتان را با سبکِ زندگی‌تان هماهنگ کنید و نه برعکس. البته استثناهایی هم وجود دارند. بعضی از کسان مشابه جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما برای اتمام شغل‌شان به مکان خاصی احتیاج دارند.

12. هزینه‌های عملیاتی شرکت‌تان کاهش می‌یابد
فروشگاه اینترنتی چیست

شکل 3 : پرداخت راحت در فروشگاه اینترنتی

فقط انجام یک شغل ساده می‌تواند هزینه‌ها را به شدت تفریق دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاین سفارشات باعث می‌شود سایر نیازی به کارکنان دسته خدمات مشتریان نداشته باشید. فروش آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اینترنتی انجام دهید. با این شغل از تعداد کارکنان و برآیند اینکه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقیه‌ی فعالیت‌های تجاری‌تان را نیز می‌‌توانید به چهره اینترنتی مدیریت کنید. از این فعالیت‌‌ها می‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و روانیدن اجناس نام برد. از سایر کاربردهای اینترنت، پاسخ‌دهی تند و راحت به سؤالات و مشکلات مشتریان از راه سؤالات رایج و انجمن‌های آنلاین است.

13. می‌توانید بازار جهانی را هدف بگیرید
شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی تنها می‌توانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند، بگذریم از اینکه خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند و از وجودشان بی‌اطلاع هستند. با داشتن یک سایت فروشگاهی پسندیده و خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. انگاشت کنید اگر بتوانید اجناس و خدمات خود را به شمار نامحدودی از کسان مشتاق معرفی کنید، تجارت شما می‌تواند چقدر رونق بگیرد!

البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای بازرگانی الکترونیکی و فروشگاه اینترنتی، باید همان کارهایی را سپریدن دهید که شرکت‌های سنتی سپریدن می‌‌دهند: بازاریابی و تبلیغات. باید بیاموزید چطور می‌توانید ترافیک وب‌سایتِ فروشگاه اینترنتی خویش را افزایش دهید. یکتا از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه در این راه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای شناسایی و تبلیغ وب‌سایت‌تان است.

13. سرعت پاسخ‌دهی شرکت افزایش می‌یابد
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما فرمان می‌دهد به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان به سرعت و در لحظه استجابت دهید. فروشگاه‌های اینترنتی سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کنند. در فروشگاه‌ها یا شرکت‌های سنتی، ثبت سفارش‌ها معمولا از راه تماس تلفنی انجام می‌گیرد و روند ثبت و دنبال آن بدست کارمندان اتمام می‌شود. بسته به میزان کارهای روزانه‌ی کارکنان، بررسی به سفارش ممکن است روزها درازا بکشد. ولی فروشگاه‌های اینترنتی با داشتن یک اپلیکیشن پسندیده به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، شمار فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، به سرعت چک کنید. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها خوشنودی به به اتفاق دارد و برای شما پیشه اداری کمتر.

14. آنالیز دقت بازدید کنندگان

یکی از مهمترین تفاوت یک فروشگاه سنتی با فروشگاه اینترنتی را در اندازه گیری ریزبین احصاء مراجعه کنندگان به سایت شما است.

در بازاریابی اینترنتی با ابزارهای همانند گوگل انالیتکس و.. میتوانید امار دقیقی از روش بازدید کاربران را رصد کنید و متناسب با آن تصمیمات اجرایی جهت تبدیل هر چه اغلب بازدیدکنندگان به مشتری را اتخاذ نمایید.

درخواست تماشا نرم افزار فروشگاه

فروشگاه اینترنتی

شکل 4 : انالیز ریزبین خریداران در فروشگاه اینترنتی

معایب یک فروشگاه اینترنتی

1. در سایت فروشگاه اینترنتی امکان آزمون کردن ندارید:

اگر هدف خرید پوشاک و کفش داشته باشید، مسلما ترجیح می دهید قبل از خرید، آن را امتحان کنید الی مطمئن شوید، سایز آن پسندیده شماست، یا حتی چه بسا بخواهید جنس آن را از نزدیک بررسی کنید. البته بعضی از فروشگاه ها، اطلاعات کاملی در مورد سایز و جنس به شما ارائه می دهند الی راحت تر خرید کنید.

2. در فروشگاه اینترنتی سوال فوری بصورت گفتار نداریم:

گاهی احتیاج دارید در همان لحظه در مورد محصول سوالی بپرسید، در یک فروشگاه سنتی شما به راحتی می توانید در همان لحظه از فروشنده اطلاعات لازم را اخذ کنید ولی معمولا در فروشگاه های اینترنتی باید دست کم 24 ساعت منتظر بمانید لغایت پاسختان داده شود. البته بعضی از فروشندگان تیزهوش در دنیای اینترنت، امکان چت فوری هم در کمر بستن خریداران آنلاین قرار می دهند.

3. حریم خصوصی و امنیت در فروشگاه و کسب و کار اینترنتی :

معمولا هنگام خریدهای آنلاین از فروشگاه اینترنتی، نگرانی هایی در باره امنیت و حفظ حریم خصوصی هستی دارد. البته در این زمینه با اتمام اقدامات احتیاطی، می توانید خریدی امن و بی زحمت داشته باشید. البته در این باره حتما به مظهر الکترونیک ENAMD در سایت فروشنده دقت لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات کامل در خصوص ای سمبول(لاتین) می توانید به مقاله نقش ای نماد در جلب اعتماد مشتریان نرم افزار فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: